Strony

poniedziałek, 16 lipca 2012

Kruchy placek z malinami z pianką

Sezon na maliny powoli się kończy więc postanowiłam je jeszcze wykorzystać w mojej kuchni. W książce kucharskiej wygrzebałam ciekawy i prosty przepis na placek z malinami. Trochę go przekształciłam i zrobiłam po swojemu. Efekt był całkiem smaczny, a zapach malin unosił się w kuchni przez kilka godzin. 






Składniki:


  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 1/2 kostki masła
  • 2 żółtka
  • 1/2 szklanki cukru
  • 2 szklanki malin
  • 2 białka
  • 1/2 szklanki cukru do ubicia piany z białek
  • tłuszcz do wysmarowania formy
  1. Mąkę mieszamy z miękkim tłuszczem. Żółtka ucieramy z cukrem na puch i dodajemy do mąki. Ciasto szybko zagniatamy, owijamy w folię i wkładamy do lodówki na ok. godzinę.
  2. Wychłodzone ciasto rozkładamy na formę wysmarowaną tłuszczem. Wstawiamy do nagrzanego piekarnika na ok 20 min (aż ciasto nabierze złocistego koloru) w temp. 180 stopni C.
  3. Upieczony placek wyjmujemy z piekarnika. Wykładamy na nim maliny i odrobinę posypujemy je cukrem.
  4. Ubijamy z białek i cukru pianę i przykrywamy nią maliny.
  5. Ciasto wstawiamy ponownie do niezbyt gorącego piekarnika (120 stopni C) i pieczemy, aż piana się lekko zarumieni.
 Upieczone ciasto możemy podawać na ciepło z lodami lub na zimno. W obu wersjach smakuje wyśmienicie.



Wszystkie materiały zamieszczone na tej stronie podlegają ochronie praw autorskich.
Zdjęcia pochodzą ze zbiorów własnych lub internetowych.


2 komentarze:

  1. Jaki apetyczny placek <3 poproszę o kawałeczek :)

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. szkoda, ze nie mam foremki na tartę

    OdpowiedzUsuń