Strony

piątek, 28 września 2012

Gofry z jogurtu

Wczoraj przeglądając zawartość mojej lodówki wypatrzyłam duży kubek jogurtu naturalnego, który stał tam już kilka dobrych dni. Postanowiłam go jakoś wykorzystać i zrobiłam gofry. Wyszły całkiem dobre. 



Składniki:

  • 400 g jogurtu naturalnego
  • 2 szklanki mąki
  • 3 jajka
  • 1/3 szklanki oleju
  • 2 łyżki cukru
  • kilka kropel olejku waniliowego
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  1. Jogurt łączymy z mąką. Dodajemy olej, cukier, olejek, proszek do pieczenia, sodę i dokładnie mieszamy. Dodajemy trzy żółtka.
  2. Białka ubijamy na sztywną pianę i dodajemy do masy.
  3. Pieczemy gofry i podajemy je z cukrem pudrem lub dżemem.


Wszystkie materiały zamieszczone na tej stronie podlegają ochronie praw autorskich.Zdjęcia pochodzą ze zbiorów własnych lub internetowych


5 komentarzy:

  1. jogurtowe gofry? super! przepis zapisany!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. ekstra! Na pewno spróbuję...

    OdpowiedzUsuń
  3. EKSTRA! Uwielbiam gofry i jogurt - to musi być pyszne! Wychodzą wilgotne czy suche?

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie jadłam gofrów (wstyd przyznać). Wyglądają smakowicie;)

    OdpowiedzUsuń