Strony

sobota, 14 lipca 2012

Ciasteczka z płatków owsianych

Dziś mając chwilę czasu postanowiłam upiec ciasteczka owsiane. Są bardzo zdrowe i równie pyszne. Upieczenie ich zajmuje dosłownie pół godziny i znikają z talerza jeszcze szybciej. Mnie najbardziej smakują jak są jeszcze ciepłe. Nie muszę chyba wspominać, że w płatkach owsianych jest bardzo dużo błonnika, witaminy E, B1, B6 oraz magnez. Samo zdrowie.



Składniki: 
  • 100g masła lub margaryny lub pół na pół
  • 1 jajko
  • 1/2 szkl. cukru
  • cukier waniliowy
  • 1 szkl. mąki pszennej
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta sody oczyszczonej
  • 1 szkl. płatków owsianych
  • 1/2 szkl. posiekanych orzechów włoskich
  • 1 szklanka rodzynek lub innych bakalii wg upodobań
  • 4 łyżki kokosu
  1. Masło utrzeć z jajkiem, dodać cukier i cukier waniliowy. Dokładnie wymieszać. 
  2. Dodać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i sodą, płatki owsiane, rodzynki, kokos, orzechy. Wszystko wymieszać łyżką. Uformować kulę i włożyć na ok. 30 minut do zamrażalnika.
  3. Blachę posmarować margaryną i wyłożyć pergaminem.
  4. Z ciasta formować kulki wielkości orzecha włoskiego, układać na blasze. Kulki dociskamy widelcem by powstały placki.
  5. Pieczemy w temperaturze 175 stopni C, aż się zarumienią.










Wszystkie materiały zamieszczone na tej stronie podlegają ochronie praw autorskich.
Zdjęcia pochodzą ze zbiorów własnych lub internetowych.

15 komentarzy:

  1. Ciasteczka są przepyszne :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo się cieszę, że smakują :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Własnie je piekię i zobaczymy co mi wyjdzie :) ale juz samo ciasto posmakowałam, przepyszne , mniam, mniam....

    OdpowiedzUsuń
  4. Rewelacja, podejrzewałam, że takie będą więc od razu zrobiłam porcję podwójną. Babcia będzie zadowolona bo uwielbia ciasteczka owsiane, POLECAM!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. a mąka i inne składniki kiedy?

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciasteczka znakomite, właśnie zajadam z apetytem, jeszcze ciepłe. Super! I napracować się przy nich nie trzeba.!

    OdpowiedzUsuń
  7. Witaj. Wprawdzie ja nie mogę jeść płatków owsianych, ale zrobiłam dla córeczki (ma 4 latka) .BARDZO jej smakowały! A to wybredne podniebienie :-) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. bardzo się cieszę, że córeczce smakowały :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. właśnie zrobiłam a nie powiem w doświadczeniu kulinarnym mam już kilka sprawdzonych przepisów na owsiane ciasteczka, zobaczymy jak wyjdą ale samo ciasto na surowo przepyszne. i dziękuje autorce za blog bo przynajmniej można ;poznać coś nowego i smacznego.

    OdpowiedzUsuń
  10. robiłam, są wyśmienity i bardzo łatwe

    OdpowiedzUsuń
  11. przepyszne!! są łatwe do zrobienia i znikają w mgnieniu oka :) polecam

    OdpowiedzUsuń
  12. po co ten cukier i mąka? czy naprawde do wszystkiego trzeba dodawać białą śmierć? troche zdrowia. polecam zrezygnować z cukru i mąki, dodac ortęby pszenne, śliwki suszone czy rodzynki ktore dodają słodkości, a zamiast całego jajka,samo białko. 100 razy zdrowsze i dietetyczne

    OdpowiedzUsuń
  13. hym hym u mnie podwójna porcja nawet nie starczyła ostały tylko okruszki które i tak piesek wyjadł pychotka mniam mniam

    OdpowiedzUsuń
  14. hym hym nawet podwójna porcja to za mało zostały tylko okruszki które i tak piesek wylizał pychotka mniam mniam

    OdpowiedzUsuń