Strony

czwartek, 24 stycznia 2013

Niebiańska szarlotka

Kruche ciasto, zapach cynamonu i jabłek to nic innego jak szarlotka. Jest to deser, który posmakuje każdemu.




Składniki:


  • 4 szklanki mąki pszennej
  • 2 całe jajka
  • 2 żółtka
  • 2 łyżki śmietany
  • 1 szklanka cukru
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3/4 kostki margaryny
  • 2 kg startych jabłek
  • 1 łyżka bułki tartej
  • paczka cukru waniliowego
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  1. Mąkę wsypujemy do miski, dodajemy proszek do pieczenia i cukier. Mieszamy. Dodajemy śmietanę, jajka i żółtka oraz miękką pokrojoną w kostkę margarynę. Wszystkie składniki dokładnie łączymy i wyrabiamy ciasto. Gotowe ciasto zawijamy w folię i wkładamy do zamrażalnika na 30 minut.
  2. Jabłka łączymy z bułką tartą  i cukrem waniliowym.
  3. Blachę smarujemy margaryną i posypujemy bułką tartą. Połowę ciasta rozkładamy na blachę, wykładamy jabłka. Drugą połowę ciasta rozwałkować i przykryć jabłka. (Zostało mi trochę ciasta więc wyjęłam foremki do ciasta i stworzyłam niebo na mojej szarlotce :).
  4. Ciasto wkładamy do piekarnika nagrzanego na 180 stopni C i pieczemy około 45 minut.




2 komentarze:

  1. Szarlotka to moje ulubione ciasto:) ta wygląda zachęcająco:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli chodzi o mnie, to szrlotki rzeczywiście bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń